Taakverdeling bestuur s.v. NAS per 6 april 2016[/fancy_header]
Het bestuur (algemeen);
- Vertegenwoordigd de rechtspersoon,
- Zorgt voor een taakverdeling van het bestuur welke is samengevat in een organogram,
- Zorgt voor een bezetting van ondersteunende commissies en de uitvoering van de taken,
- Heeft regelmatig overleg met de Stichting aangaande het beheer en onderhoud van de accommodatie,
- Legt, minimaal 1 maal per jaar, verantwoording af in de ledenvergadering over het door haar gevoerde bestuur en beleid,
Het bestuurslid “voorzitter”;
- Leidt de vereniging en is eerste aanspreekpunt en contactpersoon van de vereniging,
- Leidt de bestuurs- en ledenvergaderingen,
- Onderhoudt contacten met externen,
- Is verantwoordelijk voor het verenigings- en vrijwilligersbeleid binnen de geldende Statuten en het daarvan afgeleide Huishoudelijk Reglement,
Het bestuurslid “secretaris”;
- Verzorgt in overleg de agenda voor bestuurs- en ledenvergaderingen,
- Notuleert de bestuurs- en ledenvergaderingen inclusief de actielijst en zorgt voor distributie,
- Verzorgt en beheert de inkomende- en uitgaande- correspondentie inclusief de officiële stukken. (hypotheek-, contract-, oprichtings-stukken, statuten, vergunningen en het Huishoudelijk Reglement)
- Verzorgt de completering van het jaarverslag,
- Verzorgt de postdistributie,
Het bestuurslid “penningmeester”;
- Beheert de rekening en de kas,
- Beheert en voert de transacties m.b.t. de inkomsten en uitgaven uit,
- Verzorgt de periodieke financiële verantwoording zoals een jaarrekening en een balans,
- Verzorgt de financiële administratie en laat deze minimaal 1 maal per jaar controleren door de kascommissie,
- Stelt in overleg een begroting op en legt deze voor aan het bestuur en de ALV,
- Bewaakt de begroting,
- Int, in overleg, na afspraak of aanvraag: contributies, recettes, donaties, sponsorgelden, subsidies,
- Verzorgt de opgave en afdracht m.b.t. belastingen,
- Is contactpersoon met de Stichting en de kantinecommissie.
Het bestuurslid “wedstrijdsecretaris”;
- Is verantwoordelijk voor de technische zaken, (onderhoudt contacten met de teams, trainers (trainingsprogramma), leiders/aanvoerders)
- Is verantwoordelijk voor de arbitrage en verenigingsbegeleiding, (scheidsrechters)
- Verzorgt de ledenadministratie (inclusief speelpasjes),
- Verzorgt de inschrijving en teamopgave voor de competitie en toernooien
- Verzorgt i.s.m. het KNKV het competitieschema (wedstrijdprogramma),
- Verzorgt de administratie en afhandeling van de wedstrijdformulieren,
- Onderhoudt contacten met de collega-verenigingen wanneer het gaat om competitiezaken,
- Verzorgt de persberichten / wedstrijdverslagen aangaande het competitieverloop,
- Is verantwoordelijk voor het uitkomen van de Nieuwsbrief,
- Is verantwoordelijk voor de actualisatie van een clubflyer en infoboekje
- Verzorgt de zaalhuur,
- Verzorgt het (competitie) jaarverslag.
Het bestuurslid “sponsoring”;
- Verzorgt de sponsormap,
- Verzorgt het sponsorbeleid en voert deze uit,
- Werft en onderhoudt contacten met sponsors en donateurs (o.a. informatieverstrekking, belangenbehartiging en afspraken),
- Stelt sponsorcontracten op en legt afspraken t.a.v. sponsoring vast,
- Is verantwoordelijk voor de collecte en de contacten met het Fonds Gehandicaptensport.