Taakverdeling Bestuur s.v. NAS

Taakverdeling bestuur s.v. NAS per 6 april 2016[/fancy_header]

Het bestuur (algemeen);

  • Vertegenwoordigd de rechtspersoon,
  • Zorgt voor een taakverdeling van het bestuur welke is samengevat in een organogram,
  • Zorgt voor een bezetting van ondersteunende commissies en de uitvoering van de taken,
  • Heeft regelmatig overleg met de Stichting aangaande het beheer en onderhoud van de accommodatie,
  • Legt, minimaal 1 maal per jaar, verantwoording af in de ledenvergadering over het door haar gevoerde bestuur en beleid,

Het bestuurslid “voorzitter”;

  • Leidt de vereniging en is eerste aanspreekpunt en contactpersoon van de vereniging,
  • Leidt de bestuurs- en ledenvergaderingen,
  • Onderhoudt contacten met externen,
  • Is verantwoordelijk voor het verenigings- en vrijwilligersbeleid binnen de geldende Statuten en het daarvan afgeleide  Huishoudelijk Reglement,

Het bestuurslid “secretaris”;

  • Verzorgt in overleg de agenda voor bestuurs- en ledenvergaderingen,
  • Notuleert de bestuurs- en ledenvergaderingen inclusief de actielijst en zorgt voor distributie,
  • Verzorgt en beheert de inkomende- en uitgaande- correspondentie inclusief de officiële stukken. (hypotheek-, contract-, oprichtings-stukken, statuten, vergunningen en het Huishoudelijk Reglement)
  • Verzorgt de completering van het jaarverslag,
  • Verzorgt de postdistributie,

Het bestuurslid “penningmeester”;

  • Beheert de rekening en de kas,
  • Beheert en voert de transacties m.b.t. de inkomsten en uitgaven uit,
  • Verzorgt de periodieke financiële verantwoording zoals een jaarrekening en een balans,
  • Verzorgt de financiële administratie en laat deze minimaal 1 maal per jaar controleren door de kascommissie,
  • Stelt in overleg een begroting op en legt deze voor aan het bestuur en de ALV,
  • Bewaakt de begroting,
  • Int, in overleg, na afspraak of aanvraag: contributies, recettes, donaties, sponsorgelden, subsidies,
  • Verzorgt de opgave en afdracht m.b.t. belastingen,
  • Is contactpersoon met de Stichting en de kantinecommissie.

Het bestuurslid “wedstrijdsecretaris”;

  • Is verantwoordelijk voor de technische zaken, (onderhoudt contacten met de teams, trainers (trainingsprogramma), leiders/aanvoerders)
  • Is verantwoordelijk voor de arbitrage en verenigingsbegeleiding, (scheidsrechters)
  • Verzorgt de ledenadministratie (inclusief speelpasjes),
  • Verzorgt de inschrijving en teamopgave voor de competitie en toernooien
  • Verzorgt i.s.m. het KNKV het competitieschema (wedstrijdprogramma),
  • Verzorgt de administratie en afhandeling van de wedstrijdformulieren,
  • Onderhoudt contacten met de collega-verenigingen wanneer het gaat om competitiezaken,
  • Verzorgt de persberichten / wedstrijdverslagen aangaande het competitieverloop,
  • Is verantwoordelijk voor het uitkomen van de Nieuwsbrief,
  • Is verantwoordelijk voor de actualisatie van een clubflyer en infoboekje
  • Verzorgt de zaalhuur,
  • Verzorgt het (competitie) jaarverslag.

Het bestuurslid “sponsoring”;

  • Verzorgt de sponsormap,
  • Verzorgt het sponsorbeleid en voert deze uit,
  • Werft en onderhoudt contacten met sponsors en donateurs (o.a. informatieverstrekking, belangenbehartiging en afspraken),
  • Stelt sponsorcontracten op en legt afspraken t.a.v. sponsoring vast,
  • Is verantwoordelijk voor de collecte en de contacten met het Fonds Gehandicaptensport.