s.v. NAS Nieuwsflits

AUGUSTUS 2020

KORFBAL EN CORONA

Vanuit de KNKV hebben we een
aantal gedragsregels gekregen die we met jullie willen delen.

Spelregels voor sport in
het kort

In het kort de spelregels voor het sporten:
• Per 1 juli is zowel binnen- als buitensport weer toegestaan. Binnensport
accommodaties, waaronder sportscholen, mogen hun deuren weer openen. Er
mag weer binnen worden gesport door alle doelgroepen in alle takken van
sport.
• Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij normaal spelcontact mogen hebben.
Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft bij contactsporten geen 1,5 meter
afstand te worden gehouden.
• Voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening dienen sporters van 18 jaar
en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de
kleedkamers en in de kantines.
• Kleedruimtes en toilet- en douchevoorzieningen van sportaccommodaties zijn
weer open.
• Geforceerd stemgebruik langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is
niet toegestaan.

Wedstrijden en toernooien
Per 1 juli zijn wedstrijden, toernooien en evenementen weer toegestaan, zowel
binnen als buiten. Hierbij mag publiek aanwezig zijn.
Daarbij geldt dat toeschouwers 1,5 meter afstand tot elkaar moeten houden. In
beginsel mogen er buiten maximaal 250 toeschouwers bijeen zijn. En binnen
maximaal 100 personen.
Daarnaast dienen de hygiëneregels van het RIVM gevolgd te worden:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
• Houd 1,5 meter afstand (uitzondering tijdens het sporten).
• Vermijd drukte.
• Was vaak je handen.

Adviezen om ervoor te zorgen
dat personen afstand van elkaar kunnen houden en voor het beheersen van de
bezoekersstroom:

Bij de inrichting van de buitenruimte moet iedereen zich strikt aan de 1,5
meter afstand kunnen houden.
Attendeer iedereen erop dat zij afstand van elkaar houden en herhaal deze
boodschap op meerdere plekken.
Zorg dat er voldoende afstand is tussen de zitplaatsen.
Beperk het aantal personen in de sanitaire ruimtes (was-, toilet- en/of
doucheruimtes).
Laat bezoekers wachten met anderhalve meter afstand.
Train en begeleid medewerkers op de maatregelen en adviezen en op het toezien
op het onderling 1,5 meter afstand houden.

Mag een positief geteste
speler deelnemen aan trainingen en/of wedstrijden?

Nee, een positief geteste speler neemt geen deel aan trainingen,
wedstrijden en/of andere verenigingsactiviteiten en volgt de richtlijnen
die vanuit de GGD worden opgelegd.

Hoe ga je om met spelers
die terugkeren uit of woonachtig zijn in ‘oranje’ gebieden?

De richtlijnen vanuit de overheid zijn hierin leidend. Deze richtlijnen
geven aan dat iemand die terugkeert vanuit of woonachtig is in een
‘oranje’-
gebied zeer dringend wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan.

De reservebank?
Reservespelers en stafleden boven de 18 jaar moeten 1,5 meter afstand van
elkaar houden, ook op de reservebank. De extra ruimte kan gecreëerd
worden door bijvoorbeeld het gebruik van stoelen naast de dug-out.

Welke regels en
richtlijnen gelden er voor kantines, verenigingsgebouwen en terrassen?

Sportkantines, verenigingsgebouwen en terrassen vallen onder de
richtlijnen en protocollen vanuit de Koninklijke Horeca Nederland. Naast
het houden van de onderlinge 1,5 meter afstand tussen gasten (tenzij
ze uit één huishouden komen of personen t/m 17 jaar onderling).

Hoe ga ik om
met veilig en verantwoord gebruik van kleedkamers?

Voor spelers van 18 jaar en ouder geldt dat zij ook in de kleedkamer
onderling 1,5 meter afstand van elkaar houden. Omdat dit uiteraard
gevolgen heeft voor de capaciteit van de kleedkamers zijn er de
volgende tips/adviezen:
– Spreid wedstrijden en trainingen.
– We proberen om één team gebruik te laten maken van de kleedkamers.
– Daar waar de tijden elkaar over lappen, zullen we op elkaar moeten
wachten. Dus eerst allemaal eruit en dan het volgende team erin.
– Na de wedstrijden is er 15 minuten om de douchen en dan moet de
kleedkamer leeg zijn voor het volgende team.
– Er mogen geen ouders meer in de kleed- en doucheruimte komen, alleen de
begeleiding van de teams.

Is het toegestaan om met personen uit meerdere huishoudens in één vervoersmiddel te reizen naar uitwedstrijden of andere korfbalactiviteiten?
Ja, dit is toegestaan. Hiervoor gelden wel de richtlijnen en adviezen vanuit de overheid. Wanneer je met personen uit verschillende huishoudens plaatsneemt in één auto is het advies om een mondkapje te dragen voor reizigers van 13 jaar en ouder. We leggen dit bij de rijouders zelf neer; wel graag aangeven als je wilt dan mensen gebruik maken van een mondkapje. Dan kan iedereen daar zelf voor zorgen.

Kleedkamer
gebruik bij de trainingen

Maandag        
18:00 – 19:00 uur   Pupillen E1    Kleedkamer
gasten (bij het veld)
19:00 – 20:00 uur   Junioren A1    Kleedkamer thuis (parkeerplaats)
    Aspiranten B1    Kleedkamer gasten
         
Dinsdag        
19:00 – 20:00 uur   Senioren 1    Kleedkamer gasten
         
Woensdag         
19:30 – 20:30 uur    Midweek   Kleedkamer thuis bij trainingen
    Recreanten    Kleedkamer gasten bij trainingen
         
Donderdag        
18:30 – 19:30 uur    Pupillen D1    Kleedkamer gasten
19:00 – 20:00 uur    Aspiranten B1    Kleedkamer thuis
19: 30 – 20:30 uur   Junioren A1    Kleedkamer gasten
20:00 – 21:00  uur   Senioren   Kleedkamer thuis

Graag per team
de tassen zoveel mogelijk op 1 bank leggen.

Deze week zal
het wedstrijdprogramma via de leiding van de teams weer verspreid worden.
De kantinediensten zijn ingevuld, kun je niet graag
onderling in het team ruilen.

Met de jaarvergadering is er afgesproken dat er in de kantine niet meer op de pof gekocht mag worden, teveel rekeningen blijven openstaan. Je moet er dus voor zorgen dat je kleingeld bij je heb. We zijn wel aan het kijken of er mogelijkheden voor pinnen zijn.Op vrijdagavond 11 september a.s. zal weer het koppelschieten plaatsvinden voor jong en oud. Er zullen voor de jeugd twee poules gemaakt worden voor de pupillen (3 meter paal) en de aspiranten (3,5 meter paal).
Ook de afstand tussen de palen zal verschillend zijn.

Bij het
koppelschieten staan twee korven op 7 meter van elkaar en gaat het erom welk
koppel binnen een bepaalde tijd de meeste doelpunten maakt.

We starten deze
avond met het koppelschieten voor de jeugd, waarna de ‘ouderen’ het overnemen
en weer gaan strijden om de Jo Klaassen wisseltrofee.

Heb je zin om
met een medespeelster/partner/ouder/vriend(in)/enz. als koppel mee te doen?
Geef je dan snel op via onderstaand e-mailadres.
Het koppelschieten is bedoeld voor alle leden van NAS, maar ook ouders van
(jeugd)leden en/of kaderleden worden van harte uitgenodigd om op deze
gezellige avond mee te komen doen.

De jeugd t/m de
Aspiranten B1 starten vanaf 18.00 uur. We gaan in meerdere poules strijden om
uiteindelijk via kwart- en/of halve finales in de finale te strijden voor
de eerste prijs!
Voor de Junioren en ouderen starten we vanaf 20.00 uur. Hier gaan we in
meerdere poules strijden om uiteindelijk ook via kwart- en/of halve
finales in de finale te strijden voor de s.v. NAS koppelschieten – wisselbeker:
de Jo Klaassen Bokaal!

Doe je mee?
Stuur dan een e-mail met de namen van het koppel naar: info@sv-nas.nl
Je opgave moet uiterlijk 4 september binnen zijn!

Hopelijk doen
jullie allemaal mee!

Hartelijke
groet van de activiteitencommissie

JUNI 2020

JAARVERGADERING

Op woensdag 1 juli a.s. zal om
19.30 uur de Algemene Ledenvergadering (ALV) plaatsvinden in Via NAS. Door
het coronavirus hebben we elkaar lange tijd niet gezien en gesproken en we
hopen op een grote opkomst om met elkaar het afgelopen seizoen te
evalueren en vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen. De notulen en het
jaarverslag zullen apart aan u gemaild worden. Mocht u nog agendapunten aan
willen geven, kan dat via info@s.v.-nas.nl.
Vanwege de RIVM-richtlijnen wat betreft het coronavirus, vragen we u dit jaar
vooraf aan te melden voor de ALV.

SPORTPARK

Vanaf 1 augustus is het sportpark
weer open voor trainingen. We beseffen ons dat dat in de
schoolvakantie valt, maar we willen de trainers en de meiden de
gelegenheid geven om al lekker te gaan korfballen na zo’n lange tijd. Het
Bestuur heeft vastgesteld dat er minimaal 6 speelsters op de training aanwezig
moeten zijn. Het is aan de trainers van de teams om per team te
communiceren (per) wanneer er getraind wordt vanaf 1 augustus.

TEAMS
Senioren 1: Anouk, Kirsty, Danique, Lissa, Emma, Lisa,
Mandy, Elise en Lotte.
Trainers/coach: Ruth en Laura.
Trainen op dinsdag van 19:00 tot 20:00 uur en op donderdag van 20:00 tot 21:00
uur.

Junioren A: Sterre, Linde, Larissa, Lisa, Iris,
Anieck, Femke, Fleur, Meggie .
Trainer/coach: Larissa.
Trainen op maandag en donderdag van 19:30 tot 20:30 uur.

Aspiranten B: Tyra, Isis, Isa, Anouk, Sabine,
Susan, Sanne, Liz-Sophie, Mara, Mirre en Cayenne.
Trainers: Diana, Mandy en Kirsty.
Trainen: maandag en donderdag van 19:00 tot 20:00 uur.
Coaches: Gerda en Diana.
Tyra, Isis, Anouk en Susan zullen om de beurt mee gaan met de junioren A.

Pupillen D: Alysha, Babs, Tess, Jackey, Lorainne,
Aniek, Nienke, Jolijn, Ilse, Femke en Madelynn.
Trainers: Anita, Sabine.
Trainen: Donderdag van 18:30 tot 19:30 uur.
Coaches: Wendy en Simone.

Pupillen E: Fiene, Jade, Femm, Femme, Eva,
Eline en Sylvie.
Trainers/coach: Lotte en Debby.
Trainen: maandag van 18:30 tot 19:30
uur.

De Recreanten en
de Senioren Midweek trainen op woensdag van 19:30 tot 20:30
uur.

Voor de Kangoeroes
zullen de data zo spoedig mogelijk bekend gemaakt worden. Zij gaan begeleidt
worden door Lisa de B, Lisa H en Danique.

COMMISSIE – onderhoud

We hebben enkele vaders bereid
gevonden om samen met Gert-Jan Akkers een plan te maken om het veld
en accommodatie te gaan onderhouden. Gert-Jan heeft dat jaren in zijn
eentje gedaan en doet nu een stapje terug. Namens het bestuur
ontzettend bedankt voor je jarenlange inzet voor de vereniging en het
veld- en accommodatieonderhoud.

SPONSORING

Momenteel is dit een commissie
van 1 persoon en zij ( Muriel) doet het heel goed. Maar toch zouden
we deze commissie graag uitbreiden met 1 of 2 personen. Lijkt het
jouw leuk om iets meer voor de vereniging te betekenen en heb je een grote
kennissenkring, meld je dan aan bij: sponsoring@sv-nas.nl.

ACTIVITEITEN

Door het coronavirus zijn er geen
activiteiten geweest. Het kamp is afgelast, dit jaar zal er geen 4
tegen 4 toernooi zijn en ook geen BBQ. We willen dit jaar het
seizoen starten met het koppelschieten voor de jeugd onder en boven
de 16 jaar. Dus schrijf vrijdag 11 september alvast in je agenda voor het
KOPPELSCHIETEN 2020.

KORFBAL PLUS

In navolging van het voetbal plus
bij onze buren, zouden we ook graag het korfbal plus op
willen zetten. Wie zou hiervoor de kar willen trekken en/of
samen met enkele anderen een rol in willen spelen? Meld je aan bij:
info@sv-nas.nl.

SPONSORNIEUWS
In de vorige nieuwsbrief van april zijn jullie uitgebreid geïnformeerd
over de opbrengst van de collecte Gehandicaptensport en de verlenging van
de
sponsorcontracten. 
We hebben toen ook de actie van Smart Recycling aangekondigd en wat een
succes is dit geweest. Het vergde wat inspanning om alle volle zakken en
dozen te verzamelen, omdat het sportpark gesloten is,
maar onderstaand bericht zegt genoeg!
Bericht van Smart Recycling: Ik moet jullie
organisatorische kwaliteiten toch even aanhalen, wat hebben jullie een
mooie inzameling weten neer te zetten zeg. 2160kg hebben jullie
weten binnen te halen! Dat is goed voor een bedrag van € 540,- voor de clubkas.
Echt goed gedaan, vooral voor een eerste keer én in deze tijd. 

Voor ons reden om aan deze actie
zeker vervolg te geven. Het idee is om de actie volgend jaar te herhalen,
waarbij we onder de leden verzamelzakken uit willen delen,
die vervolgens op vaste momenten kunnen worden ingeleverd bij NAS.
Dus gooi je kleding, schoenen, tassen, knuffels, lakens, etc in de
tussentijd niet weg. Wordt vervolgd!

CLUB VAN 50

Het nieuwe seizoen nadert. Dit
betekent dat de huidige Club van 50 leden weer benaderd zullen worden om
de club te (blijven) steunen. In de vorige nieuwsbrief hebben we
vermeldt, dat we de wensen die er nu liggen vooruit schuiven, zodat we
daar waar nodig de vereniging financiële ondersteuning kunnen
bieden. Hopelijk kunnen we het volgend seizoen dan de wensen die er
liggen weer oppakken. Wij hopen dat de huidige leden de Club van 50 willen
en kunnen blijven steunen?! Hebben jullie wensen en/of ideeën voor de
vereniging, mail dan naar: sponsoring@sv-nas.nl.

WIL JE OOK
DEELNEMEN AAN DE CLUB VAN 50, VOOR € 50,00 PER JAAR, MET JE EIGEN
NAAMBORDJE? OOK DAN MAIL JE NAAR SPONSORING@SV-NAS.NL.

APRIL
2020

COVID-19

In navolging van de
kabinetsmaatregelen tegen het coronavirus heeft het KNKV in de afgelopen
weken enkele ingrijpende besluiten moeten nemen over de Nederlandse
korfbalcompetitie. Over de afwikkeling van de veld- en zaalcompetitie
2019/2020 heeft het Bondsbestuur maandag 6 april het volgende besloten:

Veldcompetitie
Beschouwd als niet gespeeld.
De gehele veldcompetitie 2019/2020 wordt beschouwd als niet gespeeld.

Zaalcompetitie
Huidige stand is eindstand.

Meer informatie
Dit besluit heeft op het overgrote deel van onze verenigingen invloed en het
lukt ons niet om op alle komende vragen persoonlijk antwoord te geven.
hiervoor vragen wij begrip van de betrokken verenigingen, korfballers en
fans. De meest gestelde vragen – en antwoorden – worden gebundeld in de lijst
met veelgestelde vragen en antwoorden op KNKV.nl.

Wat houdt bovenstaande voor
sv NAS in?

Er zal in ieder geval tot 1 juni niet getraind kunnen worden, daarna is het nog
maar de vraag.
We hebben ons jeugdkamp een jaar uitgesteld.
Onze jaarvergadering zullen we gaan plannen zodra we meer weten. We gaan
afscheid nemen van Frans, hij is wethouder geworden, van Willy als
penningmeester, deze functie wordt overgenomen door Marieke en van Lizanne
als bestuurslid kantinebeheer en activiteiten. De functie kantinebeheer zal
worden overgenomen door Corry Peters en Nicole de Mari, zij gaan
verantwoording afgeleggen aan het bestuur hierover, het is geen
bestuursfunctie meer. We zoeken naturlijk nog wel een voorzitter (m/v), weet
je iemand of wil je zelf laat het ons weten.
We moeten natuurlijk wel aan de gang voor de competitie en teams voor volgend
jaar, we willen iedereen dan ook vragen , als je wilt stoppen dit zo
spoedig mogelijk aan het wedstrijdsecreatriaat door te geven.

AFSCHEID
Vanaf 31 maart ben ik wethouder in Beuningen. Ik hou me onder andere bezig met
zorg, welzijn, werk, inkomen, verkeer, mobiliteit en participatie. Dit
betekent dat ik moet stoppen als voorzitter van NAS.
Het wethouderschap is niet verenigbaar met het besturen van een vereniging in
de eigen gemeente, omdat (de schijn van) belangenverstrengeling aan de
orde kan zijn, bijvoorbeeld bij het gunnen van subsidies e.d.
Ik vind het jammer dat ik juist in deze moeilijke coronatijd moet stoppen, Maar
heb er alle vertrouwen in dat NAS volgend seizoen weer een frisse start
kan maken. Uiteraard blijf ik lid van NAS en we zien mekaar ongetwijfeld
bij Via NAS of in de zaal.

Frans Houben

DANK JE WEL!
Of ik een stukje wil schrijven voor de nieuwsflits, omdat ik binnenkort het
bestuur ga verlaten… nee, was mijn eerste reactie, nergens voor nodig.
Maar na even nadenken, vind ik het toch een goed idee om langs deze weg een
keer DANK JE WEL te zeggen, tegen al die mensen, die er samen voor zorgen
dat we een mooie vereniging hebben én houden. Degenen die een stapje
extra zetten, omdat een vereniging als NAS niet kan bestaan zonder hen. De
(jeugd)leden die niet alleen hun eigen wedstrijd spelen, maar ook op een
vrije avond een team trainen, op zaterdag een wedstrijd coachen of zelfs willen
fluiten, degenen die helpen in de kantine, zorgen voor het onderhoud van
onze mooie accommodatie, leuke activiteiten organiseren, meedenken over
het beleid van de vereniging, zoeken naar sponsoring, ervoor zorgen dat het
veld onderhouden wordt, iedereen die op zijn of haar manier een stapje
extra doet voor NAS. Met alleen plaatsnemen in een bestuur ben je er niet,
want een bestuur kan het niet alleen. Dus voor al degenen die NAS een warm hart
toedragen en zonder eigen belang dat extra stapje willen (blijven) zetten
voor de vereniging nogmaals DANK JE WEL!!
Mij blijven jullie nog wel zien, want hoewel ik stop als bestuurslid, zal ik
zeker nog mijn verenigingssteentje blijven bijdragen. Hopelijk geldt dat
ook voor jullie, alle hulp is welkom, dus hoe klein je bijdrage voor je gevoel
ook kan zijn, meld je aan bij het bestuur, de leiding/trainer van een
team. Omdat we een mooie vereniging zijn om trots op te zijn en waar je
graag deel van uit wilt maken.
Tot ziens,

Lizanne

HET STOKJE OVERDRAGEN!
Ik weet het nog goed, november 2013 en Lizanne Böhmer belt. Meestal is er
dan iets kapot bij Via NAS of moet er iets anders gebeuren in of rond het gebouw. Maar
nee, deze vraag zag ik toen eigenlijk niet echt aankomen. “Of ik interesse had
om de functie van penningmeester te gaan bekleden?” Daar moest ik toch wel
even over nadenken. Zeker omdat kantoor of PC werk niet echt iets is waar mijn
interesse en kennis ligt. In een ver verleden ooit een middenstandscursus
gedaan maar voor de rest altijd langs de weg en het spoor gewerkt.
Uiteindelijk besloot ik toen de uitdaging toch aan te gaan en heb deze functie
7 jaar met plezier ingevuld. Toch heb ik besloten deze functie nu neer te
leggen omdat ik vind dat een dergelijke functie niet een te lange tijd
door dezelfde persoon bekleedt moet worden en het op een gegeven moment tijd is
een “frisse wind” te laten waaien. En die “frisse wind” hebben we gevonden!!!
Vanaf de ALV (waarvan de datum nu nog niet bekend is vanwege Covid-19) zal
Marieke Bos de financiën voor sv NAS gaan beheren. Inmiddels heeft Marieke
de boekhouding voor 2020 uiteraard al op zich genomen maar vanaf de
ALV gaat het dan officieel in.
Bij het overdragen heb ik Marieke leren kennen als een spontane, enthousiaste
jongedame en ik heb er alle vertrouwen in dat ze de komende jaren een
verrijking zal zijn voor het bestuur. ik wens Marieke dan ook veel succes toe
de komende tijd.
Als laatste wil ik jullie allemaal bedanken voor het gestelde vertrouwen in
mijn tijd als bestuurslid, maar in het bijzonder alle bestuursleden
waarmee ik heb mogen werken.
Groeten en hopelijk tot snel,

Willy Hutting

NIEUWE PENNINGMEESTER
Graag wil ik mij voorstellen als nieuwe penningmeester van NAS. Ik heb
inmiddels het stokje overgenomen van Willy. Mijn naam is Marieke Bos, ik
ben 41 jaar oud en woon samen met mijn man Johan en dochter Fiene in
Beuningen. Fiene is sinds 2017 lid van NAS en speelt inmiddels in de E2. Ze
heeft het heel erg naar haar zin bij NAS. Ook wij hebben korfbal als een
leuke sport ervaren en vinden het leuk om naar de wedstrijden te kijken.
Inmiddels zijn we in grote lijnen op de hoogte van alle spelregels!
De sfeer in het team en bij de vereniging is erg goed. Een kleine maar knusse
vereniging, die net als andere verenigingen voor een groot deel is
aangewezen op vrijwilligers en sponsoren. Toen ik gevraagd werd om Willy
op te volgen als penningmeester leek me dit meteen een leuke manier om iets
voor NAS te kunnen doen. Ik heb geen financiële achtergrond (ik werk als
projectleider planmatig onderhoud bij Woonwaarts), maar heb wel ervaring
met cijfers en begrotingen. Na een avond bij Muriel uitleg te hebben gekregen
van Willy, heb ik uiteindelijk ja gezegd tegen de nieuwe functie. Een
beetje vreemde tijd om te starten, maar hopelijk dat aankomend seizoen er
weer volop gesport kan worden. Ik ben er in ieder geval klaar voor!

CLUB VAN 50 en SPONSOR
NIEUWS VOORJAAR 2020

Sponsornieuws
Ook wij van de sponsorcommissie ontkomen er niet aan om iets te vermelden
over de huidige situatie rondom het coronavirus. Wij hopen dat onze leden,
ouders en familie, niet getroffen zijn door dit vreselijke virus. En we
gezond mogen blijven!
De impact van alle maatregelen raakt ons ook als vereniging. Juist nu we
de inkomsten van onze sponsoren zo hard nodig hebben, is het niet gepast
nu aan te kloppen bij bedrijven en/of ondernemingen voor sponsoring.
Deze extra inkomsten zullen er voorlopig niet komen. Daarnaast steunt
Kringloopwinkel “ErZitLigtIetsBijWa” de verenigingen door een jaarlijkse
bijdrage te geven uit de inkomsten die zij jaarlijks genereren. Door
de omstandigheden zijn ook hun inkomsten een stuk lager en zal dus de
jaarlijkse gift aan NAS een stuk lager uitvallen. 
Het eerste kwartaal van het jaar zijn we wel in gesprek geweest met de
sponsoren, waarvan het sponsorcontract is verlopen. Wat is het dan toch
mooi om te zien dat onze vaste sponsoren onze vereniging blijven steunen,
ondanks de hele situatie!
Bij deze een bijzonder blijk van waardering voor:
SHOEBY BEUNINGEN
VAN DER WEERDEN AUTOBANDEN SERVICE
WIM VAN HULST BV

Collecte Gehandicaptensport

Ieder jaar zetten onze
(familie)leden en vrijwilligers zich in om te collecteren voor het Fonds
Gehandicaptensport. Een deel van deze opbrengsten komen ook ten goede aan
onze vereniging, wat belangrijkste opbrengsten zijn voor
onze vereniging.
Door het coronavirus viel ook de jaarlijkse collecte in duigen. Gelukkig
is er een mogelijkheid gecreëerd om digitaal te collecteren, waardoor we
voor het Fonds en onze vereniging toch iets kunnen betekenen. Op
dit moment hebben we een bedrag opgehaald van € 639,00. 
De collecte periode is nu verlengd tot 1 mei 2020. Er is al een mail
uitgegaan naar al onze leden met hierin de oproep om de collecte extra
onder de aandacht te brengen. Hoe mooi zou het zijn als we een bedrag
van € 1.000,00 zouden behalen op 1 mei aanstaande.
Maar daarvoor hebben we jullie hulp hard nodig!
Dus maak bijvoorbeeld een grappig filmje met je (korfbal) vriendin, uiteraard
met de gepaste afstand, en deel de link voor de collecte, met de oproep om
te doneren, via social media. Stuur dit filmpje ook naar
sponsoring@sv-nas.nl, waarbij het leukste filmpje een kleine attentie
krijgt.

Club van 50
Met de inkomsten van de Club van 50 realiseren we jaarlijks extra faciliteiten
die zijn aangevraagd door speelsters, trainsters, bestuursleden en/of
coaches. Ook voor dit jaar zijn er weer wensen binnengekomen, die we
wilden oppakken, zoals:
– Sweaters/shirts voor de coaches/trainsters met opdruk NAS
– Trainingshorden, te gebruiken voor de trainingen
– Per team een bal om mee te nemen naar de uitwedstrijden
– Windscherm oid voor aan het clubgebouw.
Door het stil vallen van de competitie hebben we met het bestuurd overlegd om
deze wensen door te schuiven naar september en de vereniging dit seizoen
financieel te ondersteunen waar mogelijk. Uiteraard zullen wij
nog terugkoppelen waar we de gelden aan besteed hebben, zodat het voor de
leden transparant is wat we met de gelden doen.

Koop een shirt en steun je
vereniging!

In samenwerking met het KNKV en Erima heeft Muta Sport sportshirts
ontwikkeld waarmee leden en fans hun vereniging financieel kunnen steunen.
Als de leden/fans het speciaal ontwikkelde sportshirt –
inclusief verenigingslogo naar keuze – bestellen, doneren ze
per shirt vijf euro aan de vereniging naar keuze. De
#stayfitshirts, die € 17,95 euro kosten  (exclusief
verzendkosten), kunnen besteld worden via onze webshop
Korfbaltotaal via de volgende link:
https://www.korfbaltotaal.nl/products/knkv.
Het gaat hierbij om om hieronder staand ademend Erima sportshirt.

Smart Recycling
Onze vereniging is door Smart Recycling benaderd voor een kleding inzamelactie.
Smart Recycling organiseert een kledinginzamelactie in samenwerking met verenigingen
en keert hier per kilo een bedrag uit aan de vereniging. Het doel is niet
alleen om extra geld in het laatje te brengen voor verenigingen, maar ook
om de “groene” wijze van werken te stimuleren. Om de afvalberg niet nog hoger
te maken wordt de ingezamelde kleding elders op de wereld hergebruikt of
gerecycled tot andere stoffen, waarbij er ook nog eens een
positieve bijdrage aan het milieu wordt geleverd.
Wij hebben onze vereniging voor deze actie aangemeld. Binnenkort ontvangen we
een grote hoeveelheid kledingzakken die wij georganiseerd willen gaan
verspreiden onder onze leden of andere mensen die mee willen
doen aan deze actie. Op een nader te bepalen datum zullen wij deze zakken
verzamelen zodat Smart Recycling ze kan komen ophalen.
Wat vragen wij van jullie? Begin alvast kleding die je weg wilt doen te
verzamelen en vraag ook je omgeving om dit te doen. Zodra de zakken
verspreid kunnen worden, zullen wij dit aan jullie laten weten. Hoe meer, hoe
beter, dus ga alvast aan de slag met het opruimen van je kast! Heb je al
vragen hierover mail ons dan gerust: sponsoring@sv-nas.nl
Uiteraard zal deze actie conform de RIVM maatregelen uitgevoerd worden.

TOT SLOT!
Inmiddels hebben wij als vereniging een bericht ontvangen dat er via het
Noodloket van Economische Zaken er een éénmalige tegemoetkoming
aangevraagd kan worden voor sportverenigingen. Door het wegvallen
van (extra) inkomsten, zoals hierboven al vermeldt, is dit één van de
maatregelen die het kabinet heeft genomen om de verenigingen te ondersteunen.
Aan de aanvraag hiervoor zitten een aantal voorwaarden. Het bestuur heeft
dit verder opgepakt en we hopen dat we aan de voorwaarden voldoen, om
deze tegemoetkoming te mogen ontvangen.

FEBRUARI 2020

ONZE GEZELLIGE CARNAVALSAVOND IS OP

ZATERDAG 15 FEBRUARI VANAF 19.00
UUR IN VIA NAS

Ook dit jaar weer: wie wordt de Prins(es) van s.v.
NAS?

De organisatie zal deze avond bekend maken wie in 2020 de prins(es) van
NAS zal worden.

De entree is gratis en bedoeld voor al onze leden
en hun gezinnen en natuurlijk mogen er ook vriendjes en vriendinnetjes mee
komen.

DJ Tom zal deze avond voor de muziek zorgen.
Jeugdprinses Fenna 1 en Prins Koen 1 zullen ons om 19:15 uur, met hun
gevolg, een bezoek brengen. Zorg dat je er op tijd bij bent!
Het carnavalsfeest zal om 23.30 uur afgelopen zijn.
Tot dan!!!!!!

(Confetti en spuitbussen zijn helaas niet toegestaan , natuurlijk wel
serpentines)

*****************************************************************

Door diverse omstandigheden
hebben we de C1 uit de competitie moeten halen. De dames die over
waren, zijn naar de B2 gegaan en van de B2 zijn er meiden overgegaan naar
de B1. Deze teams zitten nu wat ruimer in hun jasje.
We waarderen het zeer hoe de teams dit opgelost hebben. Ook een woord van
dank aan de leiding en trainers van de C1 voor jullie ongelofelijke inzet
de afgelopen jaren.

ZAALCOMPETITIE
De zaalcompetitie duurt
nog enkele weken en zoals het er nu naar uitziet, zullen we geen
kampioenen mogen verwelkomen. Maar de teams draaien over het algemeen
wel in de bovenste helft van de poules mee. Er zijn mooie wedstrijden
geweest met grote winsten, maar ook zijn er nederlagen
geleden. Kortom net als het leven, sporten met up en downs.

BUITENTRAININGEN EN
BUITENWEDSTRIJDEN

Vanaf maandag 30 maart
starten de buitentrainingen weer.
In het paasweekend (11 t/m 13 april) zullen de buitenwedstrijden weer
beginnen. Houdt daar dus alvast rekening mee.

KANTINE /
ACCOMMODATIEBHEER

Met ingang van 1 januari 2020 hebben Corrie Peters (moeder van Laura en
Anouk) en Nicole de Mari (moeder van Sabine) het stokje
overgenomen van Lizanne wat betreft het kantine-
en accommodatiebeheer.
Dus voor alle vragen en zaken die met de kantine en de accommodatie te
maken hebben, kun je voortaan bij één van hen terecht. Heel erg fijn
dat ze bereid zijn dit voor de vereniging op te pakken en we wensen hen
hiermee natuurlijk veel succes!

ZET IN JE AGENDA
– 
Carnaval bij NAS aanvang 19:00 uur.
– Collecteweek: 29 maart t/m 4 april 2020
– Algemene Ledenvergadering: woensdag 15 april
2020. Aanvang: 20.00 uur.
– Koppelschieten: vrijdag 17 april 2020. De
jeugd zal starten om 18 uur en vanaf 20 uur aansluitend voor de leden van
16 jaar en ouder.
– Kamp: vrijdag 26 juni t/m zondag 28 juni 2020

TRAININGSPAK, SOKKEN EN
TASSEN

Als je nog een trainingspak, sokken of een tas wilt bestellen, kun je
contact opnemen met Muriel. Haar mailadres: sponsoring@sv-nas.nl. Zij zal
op
korte termijn gaan bestellen.

JANUARI 2020

VAN HET BESTUUR

Namens het bestuur wens ik jullie allemaal een fijn en hopelijk gezond 2020. Dit jaar belooft een bijzonder jaar te worden. Allereerst woedt er een ‘strijd’ of we leven in tweeduizendtwintig of twintigtwintig, daarnaast is het een schrikkeljaar en duurt februari een dagje langer en last but not least bestaat NAS dit jaar 45 jaar. Ook sportief valt er het nodige te beleven met het EK-voetbal en de Olympische Spelen in Tokyo, ook dit jaar nog zonder korfbal. Bij NAS mogen we nagenoeg iedere woensdag, zaterdag en zondag spannende en vooral sportieve wedstrijden verwachten met soms verlies en liefst iets vaker winst. Belangrijk is dat het spelplezier voorop staat.
Ik wil alle vrijwilligers en sponsoren bedanken voor de steun in het afgelopen jaar en hoop dat onze vereniging ook het komende jaar op hun inzet mag rekenen. Want die inzet hebben we nodig als we als vereniging willen groeien en bloeien en financieel gezond willen blijven.
Frans Houben

SINTERKLAASVIERINGEN

Terugblik op de
sinterklaasvieringen van onze jongste en oudste leden.

Vrijdag 29 november was er
een sinterklaasavond voor de Kangoeroes en Pupillen E. Er werd eerst
geknutseld, de kinderen versierden een mok met glasstiften, waarna
de mok thuis kon worden afgebakken en natuurlijk
te gebruiken was. Er kwamen ook nog 2 zwarte pieten op bezoek waarmee
gedanst werd. Daarna was het tijd voor een echte sinterklaasbingo, waar
voor iedereen natuurlijk een prijsje was.

De Recreanten vierden op woensdag
11 december hun sinterklaasfeestje. Er moesten 2 cadeautjes gekocht
worden en die moesten ingepakt op tafel
gezet worden. En ja hoor: ook hier een bingo. Toen alle cadeautjes
verdeeld waren, werd er gedobbeld wie de cadeautjes mocht houden
en wie niet. Al met al veel lol gehad en uiteindelijk ging hier ook
iedereen met 2 cadeautjes naar huis.

/one_half]

AGENDA

Zet vast in je
agenda:

Zaterdag 15 februari vanaf 19:00 uur, Carnavalsavond
bij NAS met een bezoek van prins Koen en jeugdprinses Fenna.